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Mostrando ítems 1-4 de 4
Eliciting women’s willingness to take a job: evidence from displaced and extremely poor women in Cali, Colombia
(2018-04)
Este documento presenta un experimento de laboratorio sobre las preferencias de mujeres desplazadas por la violencia y en condición de extrema pobreza, residentes en Cali, Colombia, en el mercado laboral formal e informal. En este experimento se obtienen las decisiones que estas mujeres toman respecto al ingreso constante diario, obtenido de trabajar en casa en un negocio pequeño y de baja productividad (como cocinar ...
Evaluación de la estrategia de educación financiera en medios masivos para fomentar el ahorro “En tu cuenta cada peso cuenta”
(2017-03)
Debido a la importancia de fomentar el ahorro en poblaciones de pobreza extrema y moderada (Sherraden et al., 2001), la Banca de Oportunidades (BDO) implementó una Campaña de Educación Financiera denominada “En tu cuenta cada peso cuenta”. La intervención se presentó en 70 municipios priorizados, con comunidades de mujeres en pobreza o vulnerabilidad, participantes del Programa Más Familias en Acción (MFA).
La Campaña ...
Measuring subjective dimensions of empowerment among extremely and moderately poor women in Colombia and Peru
(2016-09)
In this think piece, we discuss our experience implementing quantitative and qualitative instruments, including subjective measures, to assess economic empowerment among poor women in Colombia and Peru. We conclude that in these specific cases, the instruments used to measure empowerment through subjective dimensions do not work for poor women. The difficulty these women have in understanding abstract concepts, their ...
Women’s Empowerment among the Extremely Poor: Evidence from the Impact Evaluation of Red UNIDOS in Colombia
(2015-09)
Currently, 9.1 per cent of Colombia’s population lives in extreme poverty. Poverty is more prevalent in rural areas, where it reaches 19.1 per cent (DANE 2012). In Colombia women are more affected by extreme poverty than men, which can be explained by gender gaps in the labour market. While female labour
force participation in urban areas is 57.8 per cent, male labour force participation is almost 17 percentage points ...